tisdag 1 september 2009

hunden lever

haha! Ja haaaaatar att man alltid kommer att tanka pa sa lustiga saker nar man Inte far skratta. Idag, pa tagtur mot universitetet (som tog 1,5timmar istallet for 15 min, tog fel tag men blev hjalpt tillratta av marockansk pojke i finskor och fezliknande huvudbonad) satt jag mitt i vagnen, minding my own business sa att saga, nar ja kommer o tanka pa alla sprakliga missforstand som skett senaste dagarna. Roligast; sitter I A:s kok och har en kulinarisk lunchupplevelse, lyssna pa de har, helt sjukt: Apertif,; bloody mary, toast med supergod senap, anklever, bladspenat etc etc. huvudratt; risotto gjord pa egengjord skaldjursbuljong (alltsa hopkok av hummer, vin, konjak etc etc) med nata, sparris, gambas...you name it.

Men: han uttalade duckliver... som Dogliver! O ja bara jahaja man tar val seden dit man kommer.. lite illa till mods dock (hahahahaaaaa ja dor) for bredvid med mega-bambi-ogonen sitter hada (goldenvalpen)






hundlever. ja dor. Sa, lite kannibal bara. Sitter iaf pa taget och frustar at detta, forsoker att tanka pa ngt annat men da kommer dude med snabba glajor pa och ja kommer osokt att tanka pa A:s modellbilder fran the 90s som jag hittade igar!

Skrattade fortfarande fast forsokte kontrollera mig genom att pressa ihop munnen pa egendomligt satt och ringa Elsa vilket ju ledde till koncentrationssvarigheter och jag lade inte marke till att det var lite mkt elkraftverk och oken och mkt lite universitet och stadsbebyggelse.

Hejpadigsajatedaj!

3 kommentarer:

  1. Hanna! Ville bara säga att jag saknar dig - BIG TIME! Ska till Publik ikväll, ja du fattar.. Puss finaste!

    SvaraRadera