fredag 11 september 2009

Idag

ännu en underlig upplevelse. Sitter på tåget, lyssnar på weepies. Tänker fina tankar. Inte bakis (underbar känsla, numera uppskattas den tiofalt eftersom den existerar så sällan) - mobilen vibrerar. Och, på displayen: R.Kelly. Tio sekunder senare, fina känslan borta. Flashback slår till med tusenprocentig kraft. Håller mig i handtaget.

Flyger fram över klubbgolv sickelisack upp och ner. tyngdkraft existerar ej. Buggar med mig själv och längre bort. en jätte. En jätte-R.Kelly. Jag flyger bort till honom. skakar tass. salig. fascinerad. Tänk vilken enorm person. Berättar att jag ville rösta på honom på voxpop men att betalnummer tyvärr är spärrade från hemtelefonen. Jätte-R.Kelly tar upp hela rummet. Och grämer sig över voxpop förstår jag. Jag känner mig mkt kokett. en kokett dvärg. Vi byter nummer. Imorgon ska vi spela basket med andra rapstars. Jag får nog ha platåskor, tänker jag förnuftigt.

Förnuftigt!
Svarar iallafall. Visar sig att R.Kelly är dansk. och jobbar med kampanj gällande klimatförändringen. På söndag ska vi upp på ett tak. Men inte spela basket, antar jag.
Banne mig om inte 50cent bangar ur också.

2 kommentarer:

  1. hahaha! underbart! gott att du diggar musiken. har en del nya om du vill uppdatera :) lagom sådär en gång var tredje år! peeeace /ulken

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHA! Härligt att höra att du håller ställningarna tills vi kommer. vill också träffa 50;) kan ju hälsa honom att ja alltid lyssnar på its your birthday we gonna paaaa höjdarehöjdare haha

    SvaraRadera