tisdag 8 september 2009

el fin de semana

Chica chica chiiii!

Idag flyttade jag ut fran A:s place. Kanns som en milstolpe. Nu ska jag klara mig sjalv. I helgen har jag kannt mig sprakligt retarded i lite flera nya miljoer. Kanslan av att vara malplacerad? -forst maxad sedan stadigt sjunkande. (Borjade lite latt obekvamt, inknodd i minimal lgh med fem hallucinerande brazilienare i bar overkropp)

Pa cubansk bar med salsa uno dos tres, merengue uno dos var jag enda icke-latinon men accepterad i och med sallskapet. turister som forrirrade sig in backade snabbt ut igen. Och salsa? mkt mkt svarare an jag trodde. Men jag tyckte med tiden att jag blev allt mer genial i mina moves. (dock inte riktigt lika saker pa att ngn annan tyckte det) Tydligen sa finns det lika manga typer av salsa som ja vet inte. manga. och pa given signal skriker nan a la cubaaaaaana och per automatik det blir en ring och instrument och mina moves e val inte sadar valdigt synkroniserade med ngt annat. asch.







Iallafall. Match mellan argentina och brazil och det kastades ol, flaskor, nagra slogs och jag fick en ol i haret. vet inte varfor men vid tidpunkten kandes det valdigt festligt. sarskilt som jag fick for mig att jag innerst inne ar argentinare. hm. naval, pa nan klubb, tyckte jag mig ha upptackt hulken (jattelang typ 3,9 meter) och pa onsdag ska jag fa gratissalsalessons av kubansk proffs. lite radd. tydligen ar jag i stort behov av det. Jahaja sa mkt for geniala moves.

What else? Jo efter sen middag var jag ute med mina classmates (folk tog klamkacka gruppbilder) badade i Gaels pool (hollandska, gullig tjej som jag bor hos nu for ovrigt) anmalde mig till mina kurser blablabla... traffade jattesot londonkille. hm. haha, och imorn ska vi pa karaokebar. Jag gillar det pa ngt satt. lite kontraster. nu nar jag inte bor hos andres ska jag hanga med universitetsfolket. De e saa nice att kommunicera till 100% igen. kanns som min spanska humor, ja den nar val inte anda fram kanske.





Har haft helt underbara konversationer de senaste dagarna btw.. manniskor ar annorlunda har, verkligen. mer direkta. forst blir man lite offended men sen, ja vet inte ja gillar det. folk sager vad de tycker bara. Imorn ska jag visa 'min' lgh i la latina for tva kanadensiska tjejer och hoppas hoppas att vi flyttar in imorn. det ar verkligen apsvart att hitta lgh for kortare tid en ett ar om man inte vill bo i pittoreskt litet kallarutrymme utan ac eller fonster for typ 400euro.




tudlii




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar