lördag 29 augusti 2009

saker spanjorer gor

plastar in sina tevekontroller med gladpack
skojar med staten och far massa lax for att inte gora nagonting
beklagar unisont hur anstrangande att ga upp kl 7 (en gang i manaden) for att fylla i papper for att fa ut dessa pengar
kysser battre.
anser att skicka roka at fel hall i ringen ar absolut no-no, i stil med otrohet.
tycker ryggsack ar nice
pratar jattedalig eller ingen engelska
ar sneaky och forsoker komma undan med sa mkt som mojligt. Extra drinkar. un besito por favor! tappa kebaben efter halva och fa ny.
Samtidigt- man tavlar om att bjuda varann.
Pratar med alla om vadsomhelst.
Bor minst fem ar for lange hos sina foraldrar
sover mkt

...
Minst halften av alla skamt, och nastan alla sanger bestar av metaforer. Ett ord har ofta minst fem olika inneborder varav ett par brukar vara sexuella anspelningar. Cola betyder tex- cocacola, ko, ngt verb jag glomt, bog.

Jag gjorde bort mig fett mkt igar tex. Nagon fragade hur laget var, jag svarar "me lo paso fenomenal pero estoy caliente" vilket inte betyder jag ar varm utan jag ar Het - vilket direkt anses betyda att man vill ligga.

jaha

Ikvall promenerade jag pa gatorna i typ tre timmar.. sen satt jag pa tvargatacafé. lekte med maten. kollade pa folket. ritade av dom ibland.





Varmt, kvavt, ljud, intryck.
saker jag ser fram emot nu:

I helgen blir det troligtvis tur till salamanca!
Paret som satt bredvid mig pa planet har bjudit in mig till deras hem i toledo och/eller staden dar hon (vene) pluggar arkitektur.
Imorn ska jag bege mig mot El Rastro (enorm loppis, helt kvarter) och sen flyttar jag tillbaka till Andrès :)

Ska kolla pa utbudet pa teve nu och unna mig lite flera coctailtomater (tror det blir dubbat drama med palagda creepy barnskratt och lapp-penna-blondes)

Un besito!

2 kommentarer:

  1. no entiendo nada de tu blog... traducelo al español, do you speak about tv controller plastic, jjejeje.

    The next time I give you my tv controller as a typical spanish present.

    Besos wapa!

    P.D. Si quieres quedamos algún día de esta semana, y sino pues pasalo bien & enjoy Madrid!!

    SvaraRadera
  2. ¡coño! espero este regalo con muchìsimo interés ! haha he cambiado mi numero, està en facebook bso

    SvaraRadera