lördag 29 augusti 2009

Nice

Nar man fragar om vagen sa pekar dom inte. de foljer med, berattar om hus och sevardheter. ringer samtal om det behovs (igar hade jag forrirrat mig i chueca, gaykvarteret och kvinna i bokhandel ringde runt till en massa hostel at mig plus bjod pa magnum) en annan dag, fragar jag liten dam om vagen till park retiro och hon foljer med mig i 20 minuter och berattar om sin son och sina katter. Tror det ar en kombination av min stapplande spanska och att jag ar sjalv, vacker val moderskanslor i guess.

Igar da, travade in pa jattemysigt hostel vid puerta del sol. satt pa min egen lilla balkong och drack ett par mahous (godaste olen) .... skrev pa mina memoarer :) ..


..Sen motte jag upp carlos plus vanner for en botellon (man koper ett par flaskor sprit i kinesaffar med is och cola och ett plastglas som man sedan skickar runt. de tittade konstigt pa mig nar jag foreslog att vi kanske skulle kopa ett var?) .... sen gick vi till en bar/klubb i huertas och dansade etc.

las mexikanas i huertas


Riktigt nice att bo sjalv pa hostel maste jag saga. Filosoferar mkt :)
middagen var val sadar dock, kopte en pringles pa e corte ingles och en lada coctailtomater. Unna sig!

Jajajaja, idag har vi atit churros (jattelanga friterade pinnar som man doppar i choklad) och nu ar jag i Aluche i sodra delen av stan, typ bostadsomrade, kanns mer "riktigt" har. puerta del sol ar mer turistiskt fast fint.

Ikvall ska jag bo pa hostelet igen.. funderar pa att inte dricka alkohol och strova i stan och kanska sitta pa nagot cafè och kolla pa folk istallet. Yodelidodeli!

PS Jag har inte pratat engelska pa tva dagar. inte ett ord. klappar mig sjalv pa ryggen for det

tanker pa er darhemma,
hejpare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar