tisdag 25 augusti 2009

Aqui!

I himlen.

Från Andrés balkong ser man solen färga himlen, aprikos rosa röd. Silverhustak i horisonten. (madrids nya fyra profilbildande byggnader har jag lärt mig) Vi har varit ute på långpromenad och han har pekat på allt intressant och hans hund kommer så fort jag ropar. Världens sötaste goldenvalp (ada)

Han jobbar med att restaurera möbler och inreda gamla byggnader. Hämtade mig vid metron. Bar min väska. har converse. Ska i maj ut på en två års resa runt jorden (bla volontär i burma och indien och jobba som dykinstruktör!) medan han via sin blogg ska promota madrid som värd för nästa olympiska spel.

Han är kompis med alla grannarna. Vi blev just bjudna på fest i helgen. Nu är han på möte och jag chillar i lägenheten. Sa jag att det finns en swimmingpool på området?

Ska ner och ta mig en simtur. När han kommer hem ska vi ut på barrunda och imorn ska vi på motorcykeltur och bada i en flod.







Hasta Luego!

3 kommentarer:

  1. Detta är så trevligt med gossarna på kontinenten. Denna artighet. Man får njuta. Fast det blir jobbigt när man kommer hem och gossarna inte öppnar bildörren eller andra dörrar, inte drar ut stolen för en när man skall sätta sig till bords. Vid min första biltur på hemmaplan efter en utlandsvistelse blev jag stående som ett fån utanför bilen, förstod inte vad som hände - eller inte hände. Gossen hade inte öppnat bildörren åt mig. Suck. Handlingsförlamad. Knowledge breakdown, hur öppnar man en dörr?

    /Ingela

    SvaraRadera
  2. Bra siiiiit tommy! är hans tryne grannt om man säger? bilder snart! sitter och gnager på min andra ananassplit för idag. kan du tänka dig va... haa?

    haa?

    haa?

    två stycken på en dag. ujujuj...

    computer says noooo..... Puss! /Ulbert

    SvaraRadera
  3. i know. gillart. svenska gentleman ar mer sallsynta! sitter pa bibblan i skolan nu. sitter en jattestor skylt pa skarmen DATORERNA FAR EJ ANVANDAS TILL INTERNET. well....
    computer says....yes

    SvaraRadera